CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 15. januar 2011

Nå er treningen i gang igjen

Nå er det alt for lenge siden jeg har vært her og blogget. Julen fløy forbi i full fart og både Susanne og Cecilie var hjemme for julen. De var faktisk nesten 14 dager, så vi fikk mye familie kos. Det er blitt lite trening og sykling på meg denne høsten som er forbi. Siden jeg ødela foten i midten av september er det blitt lite trening. Jeg har gått og haltet med verk i foten siden da. Sykemelding, tabletter og behandling har det blitt. Men det var en seig skade. Jeg trodde aldri jeg skulle bli kvitt plagen. Jeg har holdt meg mye i ro, så da ble jeg bedre med straks jeg følte at det gikk riktig vei så tok jeg litt hardt i og så ble det vondt igjen. Men alt tar slutt og nå er jeg 99 % frisk. Så uka som ebber ut nå har vært fylt med mye forskjellig trenig. På mandag begynte Terje og jeg litt forsiktig med styrketrening, tirsdag gikk vi tur i raskt tempo ca 1 time og 40 minutt. Onsdag fulgte med treningsfri. Torsdag er spinning dag så da ble det dobbeltime, en spinning time også en påfølgende intervall time. Fredag ble det styrketrening og i dag lørdag startet jeg med spinning kl. 09.05. hva som skjer i morgen er jeg usikker på, jeg får se hvordan formen er. På spinningen i dag hadde jeg på ny sykkelbukse. Den var god, det er når en har på seg nye bukser at man merker hvor slitt padden er i de gamle. Det var en god investering det.

Haakon skal reise en uke til Alicante på sykkeltrening, reiser med fly i dag middagstid. Øyvind er på jobb og Vigdis er syk, så da blir det jeg som må kjøre Haakon på flyplassen. Det blir nok speende for Haakon med en uke på treningsleir og ny sykkel. De nye hjulene til den nye sykkelen kom fra USA i går ferdig spilte men uten dekk. Så nye dekk måtte settes på i går før sykkelen ble pakket ned for å bli sendt på flyet. Håper han får et fint opphold der nede.

Når en gammel kar som meg skal sykle så er det viktig med riktig utstyr. Man må jo ha sykkelbukser, trøyer, ute sko inne sko hansker og annet stasj. Blant sykkeltrøyene mine så har jeg selvfølgelig en favoritt. For tiden er det den såkalte ku trøya. Den er så stygg at den er stilig. Gleder meg til varmen kommer ute så jeg får brukt den ute også og ikke bare på spinningtimene.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar