CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 28. april 2012

Kjører OL med større hjul

Terrengsykkeldronning Gunn-Rita Dahle-Flesjå (39) følger trenden og bytter til 29 tommer hjul. Ja nå har også hun forstått hva som teller. Jeg er nå inne i min femte sesong med 29 tommers hjul. Trolig vil jeg nok aldri sykle med 26 tommers hjul på MTB sykkel. Det må prøves og oppleves, før du har prøvd dette så kan de store hjulene virke som litt overdrevent men det er det ikke. Sykkelen blir riktignok større, avstanden fra sete til styre er større men den ruller mye lettere og oppfører seg bedre i terreng. De første turene jeg hadde på min Gery Fischer 29” ga meg en underlig følelse. Det å gå fra 26” til 29” føltes underlig og sykkelen var så stor. Det ville nok føles like ille om jeg skulle gå tilbake. Jeg kommer nok til å kjøre 29” for alltid. Det kan anbefales. At Gunn-Rita går over til 29” nå er forståelig, UCI sine regler er nå endret slik at det nå er mulig å kjøre 29” og en proff som Gunn-Rita ser nok potensial og fordelen som ligger i det å kjøre store hjul. Så da er det bare å ønske henne til lykke med OL i London og krysse fingrene for at alt klaffer for denne fantastiske syklisten fra Sandnes.
Min Gery Fischer med 29" hjul, den har nå rullet nermere 6.000 km

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar