CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 7. desember 2010

Kjendis på Tempo

Tidlig på høsten (august) i år inviterte NTK avd Sandnes de av sine medlemmer som ønsket det å være med på tur til Hauge i Dalane. Eller nemmere bestemt Sogndalstranda (Stranno). Vi var en gjeng som stilte opp på dette opplegget. Noen kjørte ned samme dag og hjem om natten mens noen overnattet der nede. Terje og jeg valgte å kjøre ned på fredagen og hjem på lørdagen. Det var jo greit da Terje har hytte der nede og vi kunne overnatte der. Været viste seg fra sin beste side og det var et fint kjørevær. Vi møttes på lørdag ettermiddag og kjøre rundt i nærmiljøet på kryss og tvers i flere timer. Så endte vi til slutt opp i selve gamle Sogndalstrand. Det parkerte vi syklene, slik at de kunne beskues av forbi passerende og dem var det mange av. Målet for hele turen var å se det etter hvert så berømte Stranaspele. På grunn av dette spele var det også mye folk i området så Tempoene ble beundret om diskutert. En av skuespillerne som er med i Strandaspele er den lokale humoristen Kristian Arntsen. Han er født i Egersund men bor nå på Jæren en plass. Kristian spilte den vidfarne Halvar Log. Før spele startet så tok Kristian Arntsen seg en tur rundt i Sogndalstrand og snakket med folk. Da han kom til min Tempo Transporter fra 1966 stoppet han opp. Denne likte han. Og spørsmålet som så ofte kommer kom også nå. ”Kan jeg få prøve sitte den?” Jada selvsagt kan du det. Det ville selvsagt være gøy å ha bilder av en kjendis på Tempoen min. Kristian setter seg på, trår på kicken, oj den starter jo også. ”Kan jeg kjøre en tur?” spør Kristian Arntsen da. Ja selvsagt kan du det. Og til publikums store glede kjører han av gårde. Nedover bakken mot den gamle kaien. Her går det unna. Da plutselig kommer jeg på at bremsen på den gamle doningen ikke er slik de engang var. Klarer han å stoppe nede på kaien eller bærer det rett på sjøen. Tiden går og ingen motor dur er å høre. Mer og mer nervøs blir jeg og ingen Tempo kommer. Jeg begynner å gå ned mot kaien men så der kommer han. Med et stort glis rundt munnen ”dette var gøy ” roper han. Deg gikk bra sier jeg, ja svarer han men bremsen er dårlige. Ja de laget dem jo ikke bedre i gamle dager. Så man må jo alltid avpasse farten er bremse muligheten. Gammelt gull går ikke så fort. PS bildene er tatt av Terje Flåt.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar