CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag 10. april 2011

Årets første ritt

Ja da var jeg kommet i mål på årets første skikkelige sykkelritt. Bros Challenge er et treng ritt det arrangørene har oppgitt distansen til 70 km. Det viste seg når jeg fikk snakket med flere i målområdet at løypa var på ca 77 km. Denne distansen var fordelt med 55% asfalt og 45% terreng og grusveier. Været var helt topp, ca 10 grader, litt sol og ikke noe regn. Kan det bli bedre når en er på sykkeltur. Det er alltid spennende når en stiller til start på årets første ritt. Hvordan er formen? Har jeg noe igjen for treningen i vinter? Ca 200 syklister stilte til start. De topptrente var nok i overtall. Men det betyr ikke noe, mitt mål er jo i komme i mål.

Det var en fin løype, traff på en annen syklist som holdt omtrent mitt tempo så vi hadde følge hele turen og skiftet på å ligge fremst. Resultatet av dette samarbeide var til fordel for begge to. Det var en fin og varierende løype som vi syklet. Godt merket var den også og sikkerheten var godt ivaretatt. Bra ritt og bra opplegg. Takk til Stavanger TSK og Bike Brothers som sto som arrangører. Jeg delta svært gjerne neste år også. Straks jeg hadde passert målstreken fikk jeg resultatet på sms, og fikk da konstatert at tiden på de 77 km ble 3 timer og 16 minutt. Noe som jeg selv er veldig godt fornøyd med. Konklusjonen blir at formen er inne nå så får jeg bare satse på at den holder seg der fremover våren og de kommende ritt. Det blir flere av dem.



Nå er det ikke langt igjen



Snart fremme med målstreken



Her sammles tidtaker chipen inn.



Det smakte godt med ei pølse etter målgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar