CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 21. juni 2012

Et mareritt eller en fornøyelse?

Løypeprofilen. Ja det spør jeg meg selv om. Men nå er det for sent å angre. I kveld går flyet til Trondheim, så da er det bare å sette utfor. Ja jeg sier utfor fordi rent mentalt så er starten høgt oppe i midtnorge og vi skal sykle ned til Oslo. Dessverre så er ikke værutsiktene de beste, på radioen hører jeg til stadighet at det blir en våt og kald på St. hans så det blir nok ikke noen solskinstur. Som jeg har sagt til alle som vet om dette lille prosjektet mitt, jeg skal prøve å sykle Trondheim – Oslo. Jeg har aldri sakt at jeg skal sykle til Oslo. Men et ærlig forsøk det skal jeg gjøre. Og skulle jeg komme i mål så er det for meg akkurat nå ikke noe som ville vert større. Jeg vil faktisk være stolt av meg selv om jeg klarer hele turen. Det er klart det er en utfordring 540 km på 22 timer. Jeg krysser fingrene for at det skal bli noen flott 540 km og at jeg kommer til Oslo uten så mye som en eneste skramme. Klarer jeg dette så tror jeg turen vil bli et minne for livet. Under kan dere se tressen i detaljer, så er det nok litt lettere å forstå hvor turen går. Det var alt for denne gang. Løypetrasé Trondheim - Oslo Trondheim – Lillehammer • Starten foregår i Munkegata utenfor Nidarosdomen i Trondheim. • E6 benyttes ut av Trondheim til Klettkrysset! • Fra Klett videre E 6 mot Oslo til første mat/servicestasjon i Soknedal etter ca. 60 km. • Etter ca. 100 km er det mat/servicestasjon på Oppdalsporten/Skogtun ca 10 km nord for Oppdal sentrum. • Etter passering Oppdal begynner stigningen gjennom Drivdalen opp til løypas høyeste punkt på Hjerkinn (Ca. 1100 m.o.h.) etter ca. 170 km. • Fra Hjerkinn er det svakt utfor og flater over Dovrefjell før E 6 går ned til Dombås med mat/servicestasjon etter ca. 190 km. • Det er etablert mellomtidstasjon ved innkjøring til Dombås. • Fra Dombås følger løypa E 6 sørover mot Lillehammer med svakt hellende terreng til Kvam med mat/servicestasjon etter ca. 270 km. Her er det mulig å ta seg en hvil etter at rundt halve strekningen til Oslo er tilbakelagt. • Følger Gudbrandsdalen på E 6 til mat/servicestasjon på Kvitfjelltunet etter ca. 320 km. Relativt flatt. • Rytterne tar av fra E 6 ved avkjøring i Øyer Nord. • Løypa går parallelt med E-6 på Gudbrandsdalsveien inn til Lillehammer. Løypa følger Kirkegata gjennom Lillehammer sentrum. Lillehammer – Gjøvik • Start for distansen fra Lillehammer foregår fra Håkons Hall/Sigrid Undsets vei. • Det sykles sydover forbi Maihaugen ned til Kirkegata med master. • Startmatte og mellomtidsmatte plasseres i Lillehammer Syd i området Kirkegata/Årettaveien. • Mat/servicestasjon i Lillehammer Syd med muligheter for hvile etter ca. 360 km. • Riksvei 213 følges på østsiden av Mjøsa til Moelv. Storgata gjennom Moelv til E6, over Mjøsbrua til RV4 og videre på østsiden av Mjøsa til Gjøvik. Gjøvik - Eidsvoll • Start for distansen Gjøvik – Oslo Jentetråkket (kunjenter/kvinner) fra Gjøvik. (Eksakt startssted formidles senere) • Tidtakermatte start Gjøvik og mellomtid for startende fra Trondheim og Lillehammer. • Fra Gjøvik kjøres RV 33 til Lillo. • Videre følges RV 33 videre forbi Bilitt og til Skreia, hvor det er matstasjon. • Fra Skreia følges RV 33 videre til Minnesund.. • Fra Minnesund benyttes Trondheimsvegen fram til Eidsvoll Verk for mat/servicestasjon etter ca. 480 km fra Trondheim, ca. 130 km fra Lillehammer og ca. 75 km fra Gjøvik. Eidsvoll – Oslo • Start for distansen Eidsvoll – Oslo og mellomtid for de øvrige distanser ved Eidsvoll Verk. • Trondheimsvegen følges gjennom Råholt og Dal til Jessheim. Fra Jessheim parallelt med E 6 til Kløfta for siste mat/servicestasjon i løypa for alle distanser. (Ca. 510 km fra Trondheim, 160 km fra Lillehammer, 100 km fra Hamar/Olrud og ca. 30 km etter starten fra Eidsvoll). • Fra Kløfta følges Trondheimsvegen videre til Frogner og Skedsmokorset. Passerer under E 6 til Kjellerholen og ut på E 6 ved Olavsgaard/Hvam. E 6 følges opp Djupdalstrseen til Oslo bys grense. Rytterne tar av E 6 og følger Østre Akervei inn til Økern. Rytterne tar av til høyre og sykler Økern torgvei til Spireaveien og innkomsten på Løren Idrettsanlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar