CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 4. juni 2012

Tempotreff på Lista.

Da er jeg hjemme igjen etter et vellykket Tempotreff på Lista. Planen var å kjøre Tempo Transporten min til treffet. Men den ble ikke helt klar etter vinterens restaureringsarbeide. Så planen ble skrinlagt på onsdag. Alternativ måtte finnes. Så valget falt på Tempo militærtaifunen, det var bare det at den hadde ikke vert startet på nær 3 år. Men optimist som jeg var så trodde jeg den skulle starte med en gang. Men den gang ei. Terje og jeg ble da enige om å ta syklene ned til treffet på tilhenger. Et smart valg når Tempoen ikke starter. Vi tok av gårde ved 4 tiden på fredagen. Syklene på henger og bagasjen i bilen. Turen gikk fint og vi ankom utpå kvelden. Jeg valgte å kose meg fredag kvelden og se på Tempoen lørdag morgen. Lørdag var vi oppe tidlig, som vanlig på treff. Etter frokost så begynte jeg og studere problemet med at Militæren ikke ville starte. Vi skulle kjøre inn til Farsund sentrum for utstilling kl. 10.00 så jeg måtte få start før det. Først sjekket at det kom bensin gjennom slangen. OK. Deretter sjekket jeg begge dysene i forgasseren slik at det ikke var noe som var tett. Det så nemlig ut som om det ikke kom bensin til pluggen. Dysene ble blåst rene. Deretter tok jeg ut flottøren og gjorde rent flottør kammeret. Fortsatt ikke start. Hmmm. Hva nå? Jeg fikk tak i en kjenning, Kjell Sele. Han ville ta ut pluggen. Så sagt så gjort, ut med pluggen og Kjell mente det var feil åpning den ble justert og sjekket for gnist. Starter den nå, ren forgasser og justert plugg. Et tråkk, to tråkk tre tråkk på kicken. Der noe skjer, det ser ut til at den skal komme nå, litt mer choke, der kommer den. Der var den gamle gode pålitelige militæren tilbake igjen. Av med syklene fra hengeren, kle oss for turen. Det var godt å kjøre Tempo militær igjen. Utsulling i sentrum med fint vær og mye folk. Etter utstillingen ble det en kjæretur som gikk på menge gamle grusveier og kjerreveier. Typisk gamle Tempoveier. Det ble nok litt anstrengende både for meg og Tempoen å kjøre på første og andre gir i lang rekke på det aller smaleste og bratteste. Litt støvete ble det også da du på slike veier har 20 Tempoer forrand deg. Men det var idyllisk allikevel. Kvelden ble avsluttet med reke og krabbefest og ikke minst det sosiale samværet. Mye hyggelige folk og mye Tempodrøs. Takk for et fint treff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar