CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 10. oktober 2011

Ny dag i Gdansk

Mandag i Gdansk. Dagen i dag startet med en god og solid frokost før vi gikk inn til sentrum. Vi hadde bestemt oss for å ta en guidet tur slik at vi skulle få litt mer kunskap om byen. Meget bra guidet tur. Mye bilder ble tatt. Vi fikk også sett verftet der Walesa arbeidet. Ellers så har jeg funnet ut at Gdansk er en by med veldig mange kirker. Kirkene lå nesten i kø. Etter byturen stoppet vi og hadde en kopp varm sjokolade og du jeg skal si det var ekte mork sjokolade. Veldig mektig.

Etter turen i sentrum tok vi en taxi ut til et Facktory aOutlet som lå utenfor byen. På meg ble det to nye dongrybokser. Både Anne, Tommy og Nauja fikk vælet. Jeg fikk også kjøpt 6 ølflasker til samlingen min. Slikt er billig her jeg kjøpte 6 halvliter flasker og en flaske med hvitvin til Anne. Det kostet under hundrelappen. Jeg har fått tatt mye bilder men klarer ikke å få lagt dem over på I Paden. Så det blir lite med bilder i denne omgang. Det får komme senere.

I kveld er vi blitt enige om å besøke en av byens beste fiskerestauranter. Blir nok spennende det. Snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar