CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag 27. mars 2011

Våren som forsvant!!!!!!

Søndag morgen kom, kanskje litt for brått de gjør ofte søndags morgenen. Men jeg var berett, sto opp kl 09.00 Jeg måtte opp så tidlig da jeg hadde meldt meg på vårens siste Cyclocross ritt. Det ble en nedtur da jeg litt morgen trett så ut av vinduet og fikk se at det var sludd/regn i luften. Gradestokken lå også på 0 grader. Det var da ikke det jeg ønsket meg. Cyclocross er et sykkelritt som vi sykler samme løype 5 runder. Asfalterte veier er det ikke mye av. Stort sett går løypa på grasmarker grus og ikke minst mye sørpe. Flere plasser er det hinder som for eksempel stein gjærer slik en må av sykkelen for å kunne passere. Noen av bakkene er så bratte og dårlige at det er helt umulig å sykle opp. Også her må man av sykkelen for å bære den opp. Hele rittet er et blodslit og under veis så spør jeg meg selv ”hvorfor” svaret kan være svært vanskelig å finne. Etter målgang derimot er svare mye letter å finne, jeg klarte det denne gang også. Jeg kom i mål og fullførte. Nå er det ikke flere Cyclocross ritt før til høsten, så i november / desember. Så nå seg jeg fremover til de litt mer vanlige sykkelrittene. Det første av disse er et Bros Challenge et 70 km langt terrengritt. Så er det bare å håpe at været er bedre om 14 dager.



Foto tatt av abMarton og hentet fra Turritt.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar